Het verhuizen van huishoudens kost tijd, moeite en is ongetwijfeld stressvol. Gelukkig kunnen deze tips voor het inpakken en verplaatsen dit proces op de zenuwen vergemakkelijken (bron: verhuisboxen.nl).
Maak een verhuischecklist en budget.
Maak eerst een verhuischecklist met een tijdlijn. De tijdlijn van iedereen zal er anders uitzien, afhankelijk van hoeveel kennisgeving vóór de verhuizing is gegeven. Sommige mensen hebben twee maanden en anderen hebben misschien twee weken. Voeg vervolgens een realistisch verhuisbudget toe. Door je verhuizing visueel te organiseren, kun je grip houden op gebeurtenissen terwijl ze zich ontvouwen. Weet je niet waar je moet beginnen? Val dan terug op je verhuischecklist om te kijken welk punt eerst afgehandelt moet worden voordat je naar de volgende kan gaan
Weeg de voor- en nadelen af van het inhuren van professionele verhuizers.
Als je geen toegang heeft tot bereidwillige familie en vrienden of als je naar een andere provincie verhuist, kan het zinvol zijn om professionele verhuizers in te huren. De hoeveelheid werk die ze tijdens deze stressvolle tijd van je af halen, kan de extra kosten zeker waard zijn. Sommige professionele verhuisbedrijven doen ook het inpakken, dit zorgt er dan weer voor dat je geen verhuisboxen hoeft aan te schaffen! Het inhuren van professionele verhuizers kan een geweldige ervaring zijn, als je het juiste bedrijf inhuurt. Wees niet bang om vragen te stellen voordat je een contract ondertekent. Deze houding geeft je gemoedsrust als de verhuisdag nadert.
Verstuur berichten voordat je gestrest raakt.
Maak een lijst van wie je moet vertellen als je verhuist. Er zijn veel losse eindjes aan elkaar te knopen voordat je naar een nieuw gebied verhuist. Je moet bepalen wanneer en hoe je deze taken gaat uitvoeren in je verhuischecklist. Als de tijd daar is, bezoek dan de gemeente of bereid je voor om wat telefoontjes te plegen. Door deze lijst van tevoren te maken en de taak voor jezelf in je agenda te zetten, vergeet je minder snel iemand of iets in te lichten.